Prowadzenie ksiąg rachunkowych spółek i osób fizycznych obejmuje:

 

  • opracowanie zasad polityki rachunkowości,
  • przygotowanie zakładowego planu kont dostosowanego do potrzeb klienta
  • ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych,
  • sporządzania rejestrów zakupu i sprzedaży VAT,
  • ustalanie wysokości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy,
  • ustalanie wysokości należnego i naliczonego podatku VAT,
  • sporządzanie, według wzorów określonych przepisami, deklaracji podatkowych oraz  przekazywanie ich do US,
  • sporządzanie obowiązkowych sprawozdań finansowych GUS,
  • sporządzanie planów amortyzacji oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
  • sporządzanie zeznań rocznych na podstawie danych wynikających z wpisów do księgi,
  • zamknięcie roku obrachunkowego jednostki pod kątem podatkowym i rachunkowym wraz ze sporządzeniem bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej,
  • sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale dla jednostek zobligowanych do ich przygotowania
  • sporządzanie przelewów  dot. należności publicznoprawnych (ZUS, US),
  • monitoring należności i zobowiązań.
 
/accadi/?ksiegi-handlowe,8